Petycja w sprawie zapewnienia opieki zdrowotnej dzieciom, kobietom w ciąży i osobom niepełnosprawnym
Treść
Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST) - w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 559 , 583)
Dane Podmiotu wnoszącego petycję znajdują się poniżej oraz w załączonym pliku sygnowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 162, 1590) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach ( tj. Dz.U. 2018 poz. 870)
Data dostarczenia zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740)
Adresatem Wniosku/Petycji* - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny za pośrednictwem adresu e-mail pod którym odebrano niniejszy wniosek/petycję. Rzeczony adres e-mail uzyskano z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu.
W razie wątpliwości co do trybu jaki należy zastosować do naszego pisma - wnosimy o bezwzględne zastosowanie dyspozycji art. 222 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256, 695)
Preambuła Wniosku/Petycji*:
Jak wiadomo powszechnie, w polskim systemie prawnym - art. 68 ust. 3 Konstytucji RP - stanowi expressis verbis
: „(…)
Władze publiczne są obowiązane do zapewnienia szczególnej opieki zdrowotnej dzieciom, kobietom ciężarnym, osobom niepełnosprawnym i osobom w podeszłym wieku.
(…)
Deklaratywny i bezwzględny charakter tego przepisu - powinien wymuszać na polskiej służbie zdrowia ciągłe zwiększanie i unowocześnianie proponowanych usług zdrowotnych dla kobiet w ciąży, usług, które nie tylko zapewnią stricte fizyczny komfort dla Kobiety i Płodu - ale także komfort psychiczny i świadomość, że Kobieta w każdej chwili może liczyć na pomoc - bez względu na to czy jest w stanie podjąć z własnej inicjatywy działania samo monitorujące i prewencyjne.
Trybunał Konstytucyjny - potwierdził taki sposób rozumowania.
Zakres podmiotowy art. 68 ust. 3 Konstytucji odnosi się do troski o kobietę, jak i o troskę o zapewnienie rozwoju Narodu. TK ponadto, analizując
pojęcie „szczególnej opieki zdrowotnej”, stwierdził, że „podstawowe znaczenie w tym zakresie mają trzy następujące ustalenia: po pierwsze, szczególna
opieka zdrowotna ex definitione wykracza poza sferę zwykłej, powszechnej opieki zdrowotnej, powinna więc być wzmożona, intensywniejsza lub bardziej wyspecjalizowana, czyli dostosowana do specyfiki potrzeb charakterystycznych dla danej grupy podmiotów, po drugie, celem opieki zdrowotnej
jest nie tylko leczenie i rehabilitacja, ale również dbałość o zachowanie zdrowia oraz po trzecie zapobieganie chorobom. Wobec czego, konstytucyjne gwarancje szczególnej opieki zdrowotnej dla kobiet w ciąży nie dotyczą jedynie świadczeń bezpośrednio związanych z samym porodem ani świadczeń zdrowotnych przysługujących na wypadek wystąpienia choroby lub urazów. Szczególna opieka zdrowotna nad kobietą ciężarną powinna odnosić się do całego okresu związanego z ciążą i obejmować zarówno nadzór nad zdrowiem kobiety, jak i czynności stricte profilaktyczne.
Ponadto:
ZOZ’y gminne często nie posiadają skrzynek podawczych - ani dedykowanych adresów e-mail - dlatego niniejszą petycję/wniosek kierujemy za pośrednictwem Gminy ?miasta i wnosimy o przekazanie jej w trybie art. 65 Ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256, 695) do miejscowo właściwego ZOZ’u (ZOZ’ów, Szpitali) dla terenu Gminy/Miasta.
Pozwalamy sobie zacytować brzmienie przedmiotowego artykułu:
§ 1. Jeżeli organ administracji publicznej, do którego podanie wniesiono, jest niewłaściwy w sprawie, niezwłocznie przekazuje je do organu właściwego (…) "
Reasumując wnosimy biorąc pod uwagę art 65 kpa oraz uzasadniony społecznie - interes pro publico bono: o przekazanie poniższego pisma do wszystkich miejscowo właściwych dla Gminy ZOZ’ów i Szpitali
Wnioskodawca jest w pełni świadomy, że Szpitale Powiatowe i ZOZ’y nie są bezpośrednio podległe Gminie/Miastu.
Jednakże zgodnie z tym co wskazano w powyższym uzasadnieniu - biorąc pod uwagę argumentowany aspekt pro publico bono oraz problem ze skrzynkami poczty elektronicznej tych jednostek - wnosimy o przekazanie poniższego wniosku do ZOZ’ów i Szpitali Publicznych (Szpitale Powiatowe) miejscowo właściwych dla terenu Gminy.
Reasumując Wnioskodawca wnosi o przekazanie poniższego wniosku do miejscowo właściwych placówek sektora publicznej służby zdrowia.
Oprócz powyższych argumentów związanych z uzasadnionym interesem społecznym pro publico bono - jako podstawę konieczności przedmiotowego przekazania - można zastosować ex officio - dyspozycję - art. 65 KPA
To, że wzmiankowane jednostki nie są bezpośrednio podlegle Gminie - nie ma oczywiście znaczenia przy stosowaniu art. 65 KPA.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kierownik ZOZ / Prezes Szpitala Publicznego / Dyrektor innej Placówki Medycznej
Dane Podmiotu wnoszącego petycję znajdują się poniżej oraz w załączonym pliku sygnowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 162, 1590) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach ( tj. Dz.U. 2018 poz. 870)
Data dostarczenia zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740)
Adresatem Wniosku/Petycji* - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny za pośrednictwem adresu e-mail pod którym odebrano niniejszy wniosek/petycję.
Rzeczony adres e-mail uzyskano z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu/Jednostki lub był w posiadaniu i został użyty przez inną Jednostkę Administracji Publicznej - w trybie art. 65 KPA.
W razie wątpliwości co do trybu jaki należy zastosować do naszego pisma - wnosimy o bezwzględne zastosowanie dyspozycji art. 222 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256, 695)
Preambuła Petycji/wniosku*
Jak wiadomo powszechnie, w polskim systemie prawnym - art. 68 ust. 3 Konstytucji RP - stanowi expressis verbis
: „(…)
Władze publiczne są obowiązane do zapewnienia szczególnej opieki zdrowotnej dzieciom, kobietom ciężarnym, osobom niepełnosprawnym i osobom w podeszłym wieku.
(…)
Deklaratywny i bezwzględny charakter tego przepisu - powinien wymuszać na polskiej służbie zdrowia ciągłe zwiększanie i unowocześnianie proponowanych usług zdrowotnych dla kobiet w ciąży, usług, które nie tylko zapewnią stricte fizyczny komfort dla Kobiety i Płodu - ale także komfort psychiczny i świadomość, że Kobieta w każdej chwili może liczyć na pomoc - bez względu na to czy jest w stanie podjąć z własnej inicjatywy działania samo monitorujące i prewencyjne.
Trybunał Konstytucyjny - potwierdził taki sposób rozumowania.
Zakres podmiotowy art. 68 ust. 3 Konstytucji odnosi się do troski o kobietę, jak i o troskę o zapewnienie rozwoju Narodu. TK ponadto, analizując
pojęcie „szczególnej opieki zdrowotnej”, stwierdził, że „podstawowe znaczenie w tym zakresie mają trzy następujące ustalenia: po pierwsze, szczególna
opieka zdrowotna ex definitione wykracza poza sferę zwykłej, powszechnej opieki zdrowotnej, powinna więc być wzmożona, intensywniejsza lub bardziej wyspecjalizowana, czyli dostosowana do specyfiki potrzeb charakterystycznych dla danej grupy podmiotów, po drugie, celem opieki zdrowotnej
jest nie tylko leczenie i rehabilitacja, ale również dbałość o zachowanie zdrowia oraz po trzecie zapobieganie chorobom. Wobec czego, konstytucyjne gwarancje szczególnej opieki zdrowotnej dla kobiet w ciąży nie dotyczą jedynie świadczeń bezpośrednio związanych z samym porodem ani świadczeń zdrowotnych przysługujących na wypadek wystąpienia choroby lub urazów. Szczególna opieka zdrowotna nad kobietą ciężarną powinna odnosić się do całego okresu związanego z ciążą i obejmować zarówno nadzór nad zdrowiem kobiety, jak i czynności stricte profilaktyczne.
Jak Podaje Główny Urząd Statystyczny (Raport dostępny w Sieci Internet)
W ciągu 10 lat liczba mieszkańców Polski spadła o 330 tys. osób – poinformował Główny Urząd Statystyczny opierając się na wstępnych wynikach Narodowego Spisu Powszechnego. Depopulacja i starzenie się ludności to – zdaniem ekspertów od demografii – liczne wyzwania, przed którymi stanie także polska oświata.
Według danych GUS nasze społeczeństwo starzeje się, co 5 mieszkaniec Polski ma ponad 65 lat. Przybywa ludności, zwłaszcza wśród kobiet, w wieku poprodukcyjnym. Mniej jest osób w wieku przedprodukcyjnym. Tu z kolei więcej jest mężczyzn.
Najwięcej gmin o ubytku ludności większym niż 10 proc. znajduje się na obszarach położonych na północnym wschodzie i na wschodzie Polski. Gminy o większym przyroście położone są wokół największych miast. Tam przyrost ludności jest większy niż 10 proc.
Zachęcamy również do zapoznania się z wynikami protokołu pokontrolnego NIK - poświęconego tematyce depopulacji - o sygnaturze LOP.430.001.2020 Nr ewid. 33/2020/P/19/093/LOP - raport dostępny w sieci Internet.
Biorąc pod uwagę powyższe:
Osnowa Wniosku/Petycji
§1) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c oraz art. 6 ust. 1 pkt. 2 lit. c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2020 r.) wnosimy o przygotowanie spisu usług jakie Jednostka świadczy (może świadczyć) dla kobiet w ciąży z terenu miejscowo właściwego dla Adresata.
§1a) Wnosimy o podanie danych kontaktowych - osoby - Pracownika ZOZ/Szpitala, która w zakresie powierzonych jej obowiązków przez Kierownika JO - odpowiada za sprawy związana z Pakietem usług skierowanych dla kobiet ciężarnych (imię i nazwisko, telefon, adres e-mail, stanowisko służbowe, etc)
Petycja odrębna:
§2) Na mocy art. 63 Konstytucji RP w trybie Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (tj. Dz.U. 2018 poz. 870) wnosimy petycję do Organu jw. o poszerzenie zakresu świadczeń dla Kobiet w ciąży o usługi monitorowania stanu ciąży.
Wnioskodawca ma na myśli usługi per analogiam - wg. funkcjonującego już na rynku polskim modelu realizowanego w formule permanentnego monitoringu funkcji życiowych kobiety ciężarnej wraz z przesyłem danych online do jednostki analizującej dane.
O tak zwanym monitorowaniu stanu ciąży w zaciszu domowym - można czytać w szerokim odnośnym - piśmiennictwie oraz w sieci Internet.
§3) Niezależnie od udzielonej odpowiedzi - w ciągu 7 dni od daty otrzymania petycji (termin ustawowy na udzielenie odpowiedzi jest dłuższy) w trybie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z dnia 20 stycznia 2011 r.) - wnosimy o podanie odnośnego numeru nadanego niniejszej petycji - zgodnie z wyżej wzmiankowanym aktem prawnym.
§4) Aby zachować pełną jawność i transparentność działań - wnosimy o opublikowanie treści petycji na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego (Adresata) - na podstawie art. 8 ust. 1 ww. Ustawy o petycjach - co jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację wszystkich danych. Chcemy działać w pełni jawnie i transparentnie.
Zdaniem wnoszącego - niniejsze pismo należy go procedować dwutorowo w trybie ustawy o petycjach i ustawy o dostępie do inf. publicznej - dla zmniejszenia marnotrawstwa papieru i procedur biurokratycznych wniosek i petycję przesyłamy en-bloc - w jednym piśmie.
*Nie jest to łączenie trybów - zatem prosimy kwalifikować niniejsze pisma jako dwa środki prawne - wniosek i odrębną petycję - vide - J. Borkowski (w:) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania…, s. 668; por. także art. 12 ust. 1 komentowanej ustawy - dostępne w sieci Internet.
W razie wątpliwości co do trybu jaki należy zastosować do naszego pisma - wnosimy o bezwzględne zastosowanie dyspozycji art. 222 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256, 695)
Aby zachować pełną jawność i transparentność działań w trybie art. 8 Ustawy o petycjach - wnosimy o opublikowanie treści petycji na stronie
Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku w trybie §7 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania s. i wniosków. (Dz. U. z dnia 22 styczna 2002 r. Nr 5, poz. 46) - na adres poczty elektronicznej monitorowanie.ciazy@samorzad.pl
§5) Wnosimy o to, aby odpowiedź w przedmiocie powyższych pytań i petycji złożonych na mocy art. 63 Konstytucji RP - w związku z art. 241 KPA, została udzielona - zwrotnie na adres poczty elektronicznej : monitorowanie.ciazy@samorzad.pl
§6) Wniosek został sygnowany bezpiecznym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 162, 1590)
Współwnioskodawca:
Osoba Prawna
Szulc-Efekt sp. z o. o.
Prezes Zarządu - Adam Szulc
ul. Poligonowa 1
04-051 Warszawa
nr KRS: 0000059459
Kapitał Zakładowy: 222.000,00 pln
www.gmina.pl www.samorzad.pl
"www.gmina.pl - jawność i transparentność - narzędzie do walki z korupcją i nadużyciami „
Zwyczajowy komentarz do Wniosku:
Adresat jest jednoznacznie identyfikowany - na podstawie - unikalnego adresu e-mail opublikowanego w Biuletynie Informacji Publicznej Jednostki i przypisanego do odnośnego Organu.
Rzeczony adres e-mail - zgodnie z dyspozycją art. 1 i 8 ustawy o dostępie do informacji publicznej - stanowiąc informację pewną i potwierdzoną - jednoznacznie oznacza adresata petycji/wniosku. (Oznaczenie adresata petycji/wniosku)
Pomimo, iż w rzeczonym wniosku powołujemy się na art. 241 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 , 2052) - w naszym mniemaniu - nie oznacza to, że Urząd powinien rozpatrywać niniejsze wnioski w trybie KPA - należy w tym przypadku zawsze stosować art. 222 KPA.
W opinii Wnioskodawcy Urząd powinien w zależności od dokonanej interpretacji treści pisma - procedować nasze wnioski - ad exemplum w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) lub odpowiednio Ustawy o dostępie do informacji publicznej (wynika to zazwyczaj z jego treści i powołanych podstaw prawnych) - lub stosować art. 222KPA
Zatem - wg. Wnioskodawcy niniejszy wniosek może być jedynie fakultatywnie rozpatrywany - jako optymalizacyjny w związku z art. 241 KPA.
W naszych wnioskach/petycjach często powołujemy sie na wzmiankowany art. 241 KPA - scilicet: "Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.” - w sensie możliwości otwarcia procedury sanacyjnej.
Każdy Podmiot mający styczność z Urzędem - ma prawo i obowiązek - usprawniać struktury administracji samorządowej i każdy Podmiot bez wyjątku ma obowiązek walczyć o lepszą przyszłość dla Polski.
Zatem pomimo formy zewnętrznej - Decydenci mogą/powinni dokonać własnej interpretacji - zgodnie z brzmieniem art. 222 KPA.
Nazwa Wnioskodawca/Petycjodawca - jest dla uproszczenia stosowna jako synonim nazwy “Podmiot Wnoszący Petycję” - w rozumieniu art. 4 ust. 4 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05)
Pozwalamy sobie również przypomnieć, że ipso iure art. 2 ust. 2 Ustawy o dostępie do informacji publicznej “ (…) Od osoby wykonującej prawo do informacji publicznej nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego.
Wnioskodawca - pro forma podpisał - niniejszy wniosek - bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym (w załączeniu stosowne pliki) - choć według aktualnego orzecznictwa brak podpisu elektronicznego nie powoduje bezprzedmiotowości wniosku, stosownie do orzeczenia: Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie I OSK 1277/08. Podkreślamy jednocześnie, iż przedmiotowy wniosek traktujemy jako próbę usprawnienia organizacji działania Jednostek Administracji Publicznej - w celu lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Do wniosku dołączono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zawiera on taką samą treść, jak ta która znajduje się w niniejszej wiadomości e-mail. Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne.
Celem naszych wniosków jest - sensu largo - usprawnienie, naprawa - na miarę istniejących możliwości - funkcjonowania struktur Administracji Publicznej - głownie w Gminach/Miastach - gdzie jak wynika z naszych wniosków - stan faktyczny wymaga wszczęcia procedur sanacyjnych.
W Jednostkach Pionu Administracji Rządowej - stan faktyczny jest o wiele lepszy.
Zwracamy uwagę, że Ustawodawca do tego stopnia stara się - poszerzyć spektrum możliwości porównywania cen i wyboru różnych opcji rynkowych oraz przeciwdziałać korupcji w Administracji Publicznej - że nakazał w §6 ust. 2 pkt. 2 załącznika nr 1 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, (…) (Dz. U. z dnia 20 stycznia 2011 r.) - archiwizowanie, również wszystkich niezamówionych ofert, a co dopiero petycji i wniosków optymalizacyjnych. Cieszy nas ten fakt niemiernie, przyczyni się z pewnością do większej rozwagi w wydatkowaniu środków publicznych.
Duża ilość powoływanych przepisów prawa w przedmiotowym wniosku, wiąże się z tym, że chcemy uniknąć wyjaśniania intencji i podstaw prawnych w rozmowach telefonicznych - co rzadko, ale jednak, ciągle ma miejsce w przypadku nielicznych JST.
Jeżeli JST nie zgada się z powołanymi przepisami prawa, prosimy aby zastosowano podstawy prawne akceptowane przez JST.
Dobro Petenta i jawność życia publicznego jest naszym nadrzędnym celem, dlatego staramy się również upowszechniać zapisy Ustawowe dotyczące Wnioskowania. Kwestie te Ustawodawca podkreślił i uregulował w art. 63 Konstytucji RP: "Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej." oraz w art. 54 ust. 1 Konstytucji RP "Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."
Pamiętajmy również o przepisach zawartych inter alia: w art. 225 KPA: "§ 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych. § 2. Organy państwowe, organy jednostek samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych są obowiązane przeciwdziałać hamowaniu krytyki i innym działaniom ograniczającym prawo do składania skarg i wniosków lub dostarczania informacji - do publikacji - o znamionach skargi lub wniosku.”
Jeśli do przedmiotowego wniosku dołączono petycję - należy uznać, że Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o petycjach ( tj. Dz.U. 2018 poz. 870) - osobą reprezentująca Podmiot wnoszący petycję - jest Prezes Zarządu wskazany w stopce
*Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy - petycja niniejsza została złożona za pomocą środków komunikacji elektronicznej - a wskazanym zwrotnym adresem poczty elektronicznej jest skrzynka poczty elektronicznej Adresata ujawniona w BIP i z BIP pozyskana przez wnioskodawcę/petycjodawcę, etc
Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji.
Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST) - w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy o samorządzie gminnym lub innej odnośnej, przedmiotowej ustawy.
Eksperci NIK piszą: "Niewielka liczba składanych wniosków o udzielenie informacji publicznej, liczba skarg złożonych do WSA, jak również liczba pozwów złożonych do sądów rejonowych, świadczyć może o braku zainteresowania w egzekwowaniu powszechnego prawa do informacji publicznej. Z drugiej strony, realizację tego prawa utrudniają podmioty zobowiązane do pełnej przejrzystości swojego działania, poprzez nieudostępnianie wymaganej informacji publicznej" [Protokół pokontrolny dostępny w sieci Internet: LBY-4101-09/2010]. Mamy nadzieję, zmienić powyższą ocenę, być może nasz wniosek choć w niewielkim stopniu – przyczyni się do zwiększenia tych wskaźników.
Postulujemy, ABY NASZA PETYCJA NIE BYŁA W ŻADNYM RAZIE ŁĄCZONA Z PÓŹNIEJSZYM jakimkolwiek trybem zamówienia nie musimy dodawać, że mamy nadzieję, iż wszelkie postępowania będą prowadzone z uwzględnieniem zasad uczciwej konkurencji - i o wyborze oferenta będą decydować jedynie ustalone przez decydentów kryteria związane inter alia z parametrami ofert oraz ceną.
Oczywiście - wszelkie ewentualne postępowania - ogłoszone przez Jednostkę Administracji Publicznej - będące następstwem niniejszego wniosku - należy przeprowadzić zgodnie z rygorystycznymi zasadami wydatkowania środków publicznych - z uwzględnieniem stosowania zasad uczciwej konkurencji, przejrzystości i transparentności - zatem w pełni lege artis.
Ponownie sygnalizujemy, że do wniosku dołączono plik podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne.
* - niepotrzebne - pominąć